پربازدید
پربازدید

پربازدید

شهری در شمال شرقی فرانسه کجاست؟

شهری در شمال شرقی فرانسه/عکس و فیلم

کشور فرانسه شبیه به یک شش‌ضلعی است. بخش وسیعی از کشور فرانسه در اروپای غربی واقع شده است. پایتخت این کشور پاریس، زبان رسمی آن فرانسوی و واحد پولی این کشور یورو است. شعار ملی آن آزادی، برابری،برادری است و پرچم آن از ۳ رنگ عمودی آبی ،سفید و قرمز تشکیل شده است. سرود ملی فرانسه”مارسییز“[Marseillaise] نام دارد که توسط “روژه دولیس” [Rouget de lisle] که یک ژنرال ارتش فرانسه بود، در استراسبورگ به منظور تشویق سربازان برای مواجه با ارتش آلمان سروده شد و از آنجا که سربازان بندر مارسی هنگام بازگشت از آلمان به پاریس این ترانه را زمزمه می کردند به “مارسییز” معروف شد.

فرانسه بزرگ‌ترین کشور در بین اعضای اتحادیه اروپا، از نظر مساحت است و دارای مرزهای مشترک با بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا، موناکو، اسپانیا و آندورا است. فرانسه بیشترین تعداد توریست را در کل جهان دارا است. این کشور از یک سو با فرهنگ و تاریخ غنی خود و از سوی دیگر با ارزش های آزادی طلبانه و جمهوری خواهانه، نقش مهمی در تاریخ جهان ایفا می کند. فرانسه از پیشگامان تاسیس اتحادیه اروپا است و یکی از پنج عضو اصلی شورای امنیت ملی سازمان ملل متحد است. در سال ۲۰۰۹ فرانسه پنجمین قدرت اقتصادی دنیا بوده است. در آخرین سر شماری جمعیت که در اول ژانویه سال ۲۰۱۰ صورت گرفت، جمعیت این کشور ۶۶ میلیون نفر بر آورد شد. شایان ذکر است بیش از ۱% جمعیت جهان در فرانسه زندگی می کنند.

نقشه فرانسه


  شهری در شمال شرقی فرانسه  شهری در شمال شرقی فرانسه؟  نام شهری در شمال شرقی فرانسه  شهری در شمال شرقی فرانسه چیست  شهری در شمال شرقی فرانسه کجاست  معنی شهری در شمال شرقی فرانسه  جواب شهری در شمال شرقی فرانسه  شهری در شمال شرقی فرانسه جدول
سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد