پربازدید
پربازدید

پربازدید

تعداد قهرمانی بارسلونا در لالیگا؟

طرفداری - تیم اتلتیکو مادرید در کمال شایستگی موفق شد با قهرمانی در لالیگا 14-2013 به دهمین قهرمانی خود در این مسابقات دست پیدا نماید و پس از رئال مادرید با 32 قهرمانی و بارسلونا با 22 قهرمانی سومین تیمی باشد که تعداد قهرمانی هایش دو رقمی می شود. اتلتیک بیلبائو با 8 و والنسیا با 6 قهرمانی دیگر تیم های پر افتخار لا لیگا می باشند. رئال سوسیه داد، دیپورتیوو لاکرونیا، رئال بتیس و سویا دیگر تیم هایی هستند که موفق به کسب عنوان قهرمانی شده اند.

تیم های قهرمان لا لیگا از ابتدا تا کنون به شرح ذیل می باشد:

  

ادامه مطلب ...

متن کامل دعای عرفه با ترجمه فارسی 94

دعـــــاى عـــــرفــــه

مؤلف گوید:این دعا چون دعاى موقف عرفات و بسیار طولانى بود ذکر ننمودیم و در این روزهاى‏ چهل‏وهفتم صحیفه کامله آن حضرت را با خشوع و دلشکستگى بخوان،که دعایى است مشتمل بر تمام مطالب دنیا و آخرت،که‏ درود خدا بر انشاء کننده‏اش باد.از جمله دعاهاى مشهور این روز دعاى حضرت سید الشّهدا علیه السّلام است.بشر و بشیر پسران‏ غالب اسدى روایت کرده‏اند،که بعد از ظهر روز عرفه در صحراى عرفات خدمت آن حضرت بودیم،پس با گروهى از اهل بیت و فرزندان و شیعیان،با نهایت خاکسارى و خشوع،از خیمه خود بیرون آمدند،و در جانب چپ کوه ایستادند،و روى مبارک خویش را بسوى کعبه نمودند و دستها را برابر صورت برداشتند مانند مسکینى که طعام طلبد،و این دعا را خواندند:
اَلْحَمْدُ لله الَّذى لَیْسَ لِقَضآئِهِ دافِعٌ وَلا لِعَطائِهِ مانِعٌ وَلا کَصُنْعِهِ صُنْعُ صانِعٍ وَهُوَ الْجَوادُ الْواسِعُ فَطَرَ اَجْناسَ الْبَدائِعِ واَتْقَنَ بِحِکْمَتِهِ الصَّنائِعَ لا تَخْفى عَلَیْهِ الطَّلایِـعُ وَلا تَضیعُ عِنْدَهُ الْوَدائِعُ جازى کُلِّ صانِعٍ وَرائِشُ کُلِّ قانعٍ وَراحِمُ کُلِّ ضارِعٍ وَمُنْزِلُ الْمَنافِعِ وَالْکِتابِ الْجامِعِ بِالنُّورِ السّاطِعِ وَ هُوَ لِلدَّعَواتِ سامِعٌ وَلِلْکُرُباتِ دافِعٌ وَلِلدَّرَجاتِ رافِعٌ،
خداى را سپاس که براى حکمش برگرداننده‏اى،و براى بخشش بازدارنده‏اى و همانند ساخته‏اى ساخته هیچ سازنده‏اى نیست،و او سخاوتمند وسعت‏بخش است،انواع مخلوقات را پدید آورد،و ساخته‏ها را با حکمتش محکم نمود،طلیعه‏ها بر او پوشیده‏ نمى‏ماند،و ودیعه‏ها نزد او ضایع نمى‏شود پاداش‏دهنده‏ هر سازنده،و بى‏نیازکننده هر قناعت‏گر،و رحم‏کننده بر هر نالان،و فرو فرستنده سودها،و نازل‏کننده کتاب جامع‏ با نور درخشان است،او شنونده دعاها،و دورکننده بلاها،و بالابرنده درجات،
وَلِلْجَبابِرَةِ قامِعٌ فَلا اِلهَ غَیْرُهُ وَلا شَىْءَ یَعْدِلُهُ وَلَیْسَ کَمِثْلِهِ شَىْءٌ وَهُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُاللَّطیفُ الْخَبیرُ وَهُوَ عَلى کُلِّشَىْءٍ قَدیرٌ اَللّهُمَّ اِنّى اَرْغَبُ إِلَیْکَوَاَشْهَدُ بِالرُّبُوبِیَّةِ لَکَ مُقِرّاً بِاَنَّکَ رَبّى وَ اِلَیْکَ مَرَدّى اِبْتَدَاْتَنى بِنِعْمَتِکَ قَبْلَ اَنْ اَکُونَ شَیْئاً مَذْکُورا وَخَلَقْتَنى مِنَ التُّرابِ ثُمَّ اَسْکَنْتَنِى الاَْصْلابَ آمِناً لِرَیْبِ الْمَنُونِ وَاخْتِلافِ الدُّهُورِ وَالسِّنینَ،
و کوبنده گردنکشان است،پس معبودى جز او نیست،و چیزى با او برابرى نمى‏کند،و چیزى همانندش نیست،و اوست شنوا و بینا،و لطیف و آگاه،و بر هرچیز تواناست.خدایا به سوى تو رغبت مى‏نمایم،و به پروردگارى‏ تو گواهى مى‏دهم،اقرارکننده‏ام که تو پروردگار منى،و بازگشت من به سوى تو است،وجودم را با نعمتت آغاز کردى پیش‏ از انکه موجودى قابل ذکر باشم،و مرا از خاک پدید آوردى،سپس در میان صلبها جایم دادى،درحالى‏که از حوادث زمانه و رفت‏وآمد روزگار و سالها،
فَلَمْ اَزَلْ ظاعِناً مِنْ صُلْبٍ اِلى رَحِمٍ فى تَقادُمٍ مِنَ الاَْیّامِ الْماضِیَةِ وَالْقُرُونِ الْخالِیَةِ لَمْ تُخْرِجْنى لِرَاْفَتِکَ بى وَلُطْفِکَ لى وَاِحْسانِکَ اِلَىَّ فى دَوْلَةِ اَئِمَّةِ الْکُفْرِ الَّذینَ نَقَضُوا عَهْدَکَ وَکَذَّبُوا رُسُلَکَلکِنَّکَ اَخْرَجْتَنى لِلَّذى سَبَقَلى مِنَ الْهُدَى الَّذى لَهُ یَسَّرْتَنى وَفیهِ اَنْشَاءْتَنى وَمِنْ قَبْلِ ذلِکَ رَؤُفْتَ بى بِجَمیلِ صُنْعِکَ وَسَوابِـغِ نِعَمِکَ فابْتَدَعْتَ خَلْقى مِنْ مَنِىٍّ یُمْنى وَاَسْکَنْتَنى فى ظُلُماتٍ ثَلاثٍ بَیْنَ لَحْمٍ وَدَمٍ وَجِلْدٍ،
ایمنى بخشیدى همواره کوچ‏کننده بودم از صلبى به رحمى،درگذشته از ایام و قرنهاى پیشین،از باب رأفت و لطف و احسانى که به من داشتى، مرا در حکومت پیشوایان کفر،آنان‏که پیمانت را شکستند،و پیامبرانت را تکذیب کردند،به دنیا نیاوردى،ولى زمانى‏ به دنیا آوردى به خاطر آنچه در علمت برایم رقم خورده بود و آن عبارت بود از هدایتى که مرا براى پذیرفتن آن آماده ساختى،و در عرصه گاهش نشود و نمایم‏ دادى،و پیش از آن هم با رفتار زیبایت،و نعمتهاى کاملت بر من مهر ورزیدى،در نتیجه وجودم را پدید آوردى از نطفه ریخته‏ شده و در تاریکیهاى سه‏گانه میان گوشت و خون و پوست جایم دادى،
لَمْ تُشْهِدْنى خَلْقى وَلَمْ تَجْعَلْ اِلَىَّ شَیْئاً مِنْ اَمْرى ثُمَّ اَخْرَجْتَنى لِلَّذى سَبَقَ لى مِنَ الْهُدى اِلَى الدُّنْیا تآمّاً سَوِیّاً وَحَفِظْتَنى فِى الْمَهْدِ طِفْلاً صَبِیّاً وَرَزَقْتَنى مِنَ الْغِذآءِ لَبَناً مَرِیّاً وَعَطَفْتَ عَلَىَّ قُلُوبَ الْحَواضِنِ وَکَفَّلْتَنى الاُْمَّهاتِ الرَّواحِمَ وَکَلاَْتَنى مِنْ طَوارِقِ الْجآنِّ وَسَلَّمْتَنى مِنَ الزِّیادَةِ وَالنُّقْصانِفَتَعالَیْتَ یا رَحیمُ یا رَحْمنُ حتّى اِذَا اسْتَهْلَلْتُ ناطِقاً بِالْکَلامِ،
و مرا در آفرینش وجودم گواه نگرفتى، و چیزى از کار خلقتم را به من واگذار ننمودى،سپس براى آنچه در علمت از هدایتم گذشته بود مرا کامل میانه به دنیا آوردى،و در حال کودکى و خردسالى در میان گهواره محافظت نمودى،و از بین غذاها شیر گوارا نصیبم کردى،و دل دایه‏ها را بر من مهربان نمودى،و مادران پرمهر را به پرستارى‏ام گماشتى،و از آسیبهاى پریان نگهدارى فرمودى،و از زیادى و کمى سالمم داشتى،پس تو برترى اى مهربان،اى بخشنده،تا آنگاه که آغاز به سخن‏ کردم.
اَتْمَمْتَ عَلَىَّ سَوابغَ الاِْ نْعامِ وَرَبَّیْتَنى زایِداً فى کُلِّ عامٍ حَتّى إ ذَا اکْتَمَلَتْ فِطْرَتى وَاعْتَدَلَتْ مِرَّتى اَوْجَبْتَ عَلَىَّ حُجَتَّکَ بِاَنْ اَلْهَمْتَنى مَعْرِفَتَکَ وَرَوَّعْتَنى بِعَجائِبِ حِکْمَتِکَ وَاَیْقَظْتَنى لِما ذَرَاْتَ فى سَمآئِکَوَاَرْضِکَ مِنْ بَدائِعِ خَلْقِکَ وَنَبَّهْتَنى لِشُکْرِکَ وَذِکْرِکَ وَاَوجَبْتَ عَلَىَّ طاعَتَکَ وَعِبادَتَکَ وَفَهَّمْتَنى ما جاَّءَتْ بِهِ رُسُلُکَ وَیَسَّرْتَ لى تَقَبُّلَ مَرْضاتِکَ وَمَنَنْتَ عَلَىَّ فى جَمیعِ ذلِکَ بِعَونِکَ وَلُطْفِکَ ثُمَّ اِذْ خَلَقْتَنى مِنْ خَیْرِ الثَّرى،
نعمتهاى کاملت را بر من تمام کردى،و مرا در هر سال با افزوده شدن به وجودم پرورش دادى،تا آفرینشم کامل‏ شد،و تاب و توانم معتدل گشت،حجّت را بر من واجب نمودى،چنان‏که معرفتت را به من الهام فرمودى‏ و با شگفتیهاى حکمتت به هراسم افکندى،و به آنچه در آسمان و زمینت از پدیده هاى خلقت پدید آوردى بیدارم نمودى،به سپاسگذارى و یادت آگاهى‏ام دادى،و طاعت و عبادتت را بر من واجب نمودى،و آنچه را پیامبرانت آوردند به من فهماندى،و پذیرفتن خشنودى‏ات را بر من آسان کردى،و در تمام این امور به‏ یارى و لطفت بر من منّت نهادى،سپس وقتى که مرا از بهترین خاک آفریدى،
لَمْ تَرْضَ لى یا اِلهى نِعْمَةً دُونَ اُخرى وَرَزَقْتَنى مِنْ اَنواعِ الْمَعاشِ وَصُنُوفِ الرِّیاشِ بِمَنِّکَ الْعَظیمِ الاَْعْظَمِ عَلَىَّ وَاِحْسانِکَ الْقَدیمِ اِلَىَّ حَتّى اِذا اَتْمَمْتَ عَلَىَّ جَمیعَ النِّعَمِ وَصَرَفْتَ عَنّى کُلَّ النِّقَمِ لَمْ یَمْنَعْکَ جَهْلى وَجُرْاءَتى عَلَیْکَ اَنْ دَلَلْتَنى اِلى ما یُقَرِّبُنى اِلَیْکَ وَوَفَّقْتَنى لِما یُزْلِفُنى لَدَیْکَ فَاِنْ دَعَوْتُکَ اَجَبْتَنى وَاِنْ سَئَلْتُکَ اَعْطَیْتَنى وَاِنْ اَطَعْتُکَ شَکَرْتَنى وَاِنْ شَکَرْتُکَ زِدْتَنى،
برایم نپسندیدى اى معبود من نعمتى‏ را بدون نعمتى دیگر،و از انواع وسایل زندگى،و اقسام بهره‏ها نصیب من فرمودى،و این بخاطر نعمت‏بخشى‏ بزرگ و بزرگتر و احسان دیرینه‏ات بر من بود،تا جایى که همه نعمتها را بر من کامل نمودى،و تمام بلاها را از من بازگرداندى،نادانى و گستاخى‏ام بر تو،بازت نداشت،از این که مرا به آنچه به تو نزدیک مى‏کند راهنمایى کردى، و به آنچه مرا به پیشگاهت مقرّب مى‏نماید توفیق دادى،پس اگر بخوانمت،اجابتم نمایى،و اگر از تو درخواست نمایم،عطایم کنى،و اگر اطاعتت‏ کنم قدردانى فرمایى،و اگر به شکرت برخیزم بر نعمتم بیفزایى،
کُلُّ ذلِکَ اِکْمالٌ لاَِنْعُمِکَ عَلَىَّ وَاِحْسانِکَ اِلَىَّ فَسُبْحانَکَ سُبْحانَکَ مِنْ مُبْدِئٍ مُعیدٍ حَمیدٍ مَجیدٍ تَقَدَّسَتْ اَسْمآؤُکَ وَعَظُمَتْ الاَّؤُکَ فَاءَىَُّ نِعَمِکَ ی ا اِلهى اُحْصى عَدَداً وَذِکْراً اءَمْ اَىُّ عَطـایاکَ اءَقُومُ بِها شُکْراً وَهِىَ یا رَبِّ اَکْثَرُ مِنْ اَنْ یُحْصِیَهَا الْعآدّوُنَ اءَوْ یَبْلُغَ عِلْماً بِهَا الْحافِظُونَ ثُمَّ ما صَرَفْتَ وَدَرَاءْتَ عَنّى اَللّهُمَّ مِنَ الضُرِّ وَالضَّرّآءِ اءَکْثَرُ مِمّا ظَهَرَ لى مِنَ الْعافِیَةِ وَالسَّرّآءِ وَاَنـَا اَشْهَدُ یا اِلهى بِحَقیقَةِ ایمانى،
همه اینها کامل کردن نعمتهایت بر من و احسانت به سوى‏ من است،پس منزّهى تو،منزّهى تو،که آفریننده‏اى،و بازگرداننده‏اى،و ستوده‏اى و بزرگوارى،نامهایت مقدس است،و نعمتهایت بزرگ،خدایا کدامیک از نعمتهایت را به شماره آورم و یاد کنم،یا براى کدمیک از عطاهایت به سپاسگذارى برخیزم درحالى‏که پروردگارا، بیش از آن است که شماره‏گران برشمارند،یا اینکه یاد دارندگان در دانش به آنها برسند،آنگاه اى خدا،آنچه از بدحالى و پریشانى‏ از من بازگرداندى و دور کردى،از آنچه از سلامتى کامل و خوشحالى برایم نمایان شد،بیشتر است،معبودا،من گواهیى‏ مى‏دهم به حقیقت ایمانم،
وَعَقْدِ عَزَماتِ یَقینى وَخالِصِ صَریحِ تَوْحیدى وَباطِنِ مَکْنُونِ ضَمیرى وَعَلائِقِ مَجارى نُورِ بَصَرى وَاَساریرِ صَفْحَةِ جَبینى وَخُرْقِ مَسارِبِ نَفْسى وَخَذاریفِ مارِنِ عِرْنینى وَمَسارِبِ سِماخِ سَمْعى وَما ضُمَّتْ وَاَطْبَقَتْ عَلَیْهِ شَفَتاىَ وَحَرَکاتِ لَفْظِ لِسانى وَمَغْرَزِ حَنَکِ فَمى وَفَکّى،
و باور تصمیمات یقینم،و یکتاپرستى بى‏شائبه صریحم و درون پوشیده نهادم،و آویزه‏هاى راههاى نور چششم،و چینهاى صفحه پیشانى‏ام،و روزنه‏هاى راههاى نفسم،و پرّه‏هاى نرمه تیغه بینى‏ام،و حفره‏هاى پرده شنوایى‏ام،و آنچه که ضمیمه‏ شده و بر ان بر هم نهاده دو لبم،و حرکتهاى سخن زبانم،و جاى فرو رفتگى سقف دهان و آرواره‏ام،و محل‏ روییدن دندانهایم،
وَمَنابِتِ اَضْراسى وَمَساغِ مَطْعَمى وَمَشْرَبى وَحِمالَةِ اُمِّ رَاءْسى وَبُلُوعِ فارِغِ حَباَّئِلِ عُنُقى وَمَا اشْتَمَلَ عَلیْهِ تامُورُ صَدْرى وَحمائِلِ حَبْلِ وَتینى وَنِیاطِ حِجابِ قَلْبى وَاءَفْلاذِ حَواشى کَبِدى وَما حَوَتْهُ شَراسیفُ اَضْلاعى وَحِقاقُ مَفاصِلى وَقَبضُ عَوامِلى وَاَطرافُِ اَنامِلى وَلَحْمى وَدَمى وَشَعْرى وَبَشَرى وَعَصَبى وَقَصَبى وَعِظامى وَمُخّى وَعُرُوقى وَجَمیعُِ جَوارِحى وَمَا انْتَسَجَ عَلى ذلِکَ اَیّامَ رِضاعى وَما اَقلَّتِ الاَْرْضُ مِنّى وَنَوْمى وَیَقَظَتى وَسُکُونى وَحَرَکاتِ رُکُوعى وَسُجُودى ،
و جاى گوارایى خوراک و آشامیدنى‏ام،و بار بر مغز سرم‏ و رسایى رگهایى طولانى گردنم،و آنچه را قفسه سینه‏ام در برگرفته،و بندهاى‏ پى شاهرگم،و آویخته‏هاى پرده دلم،و قطعات کناره‏هاى کبدم،و آنچه را در برگرفته غضروفهاى‏ دنده‏هایم،و جایگاههاى مفاصلم،و پیوستگى پاهایم،و اطراف انگشتانم،و گوشتم،و خونم، و مویم،و پوستم،و عصبم،و نایم،و استخوانم،و مغزم،و رگهایم7و تمام اعضایم، و آنچه در ایام شیرخوارگى بر آنها بافته شد،و آنچه زمین از سنگینى من برداشته،و خوابم و بیدارى‏ام و سکونم،و حرکات رکوع و سجودم، 
ادامه مطلب ...

پخش زنده دعای عرفه از حرم امام رضا از صدا و سیما

عنوان برنامه توضیحات برنامه شروع برنامه پایان برنامه
liveno image اذان صبح و اقامه نماز جماعت اذان صبح به افق مشهد مقدس ساعت 03:53:53 و اقامه نماز جماعت به امامت حجة الاسلام حسینی ایازی از رواق بزرگ امام خمینی ره 03:53 04:15
liveno image قرائت زیارت امین الله قرائت زیارت امین الله توسط آقای مهدی حسین پور بعد از اقامه نماز جماعت صبح از رواق بزرگ امام خمینی ره 04:15 04:30
liveno image ترتیل نیم جزء از قرآن کریم ترتیل نیم جزء از قرآن کریم توسط قاریان ممتاز کشوری و تفسیر آیات قرائت شده ساعت 04:30 از رواق بزرگ امام خمینی ره 04:30 05:20
no image آیه های آسمانی قرائت قرآن کریم به مدت 5 دقیقه از تلویزیون اینترنتی رضوی 07:05 07:10
no image قرائت دعای عهد قرائت دعای عهد با نوای آقای فرهمند به مدت 10 دقیقه از تلویزیون اینترنتی رضوی 07:10 07:20
no image مستند عتبات عالیات(کاظمین) فیلم مستند عتبات عالیات با معرفی اماکن زیارتی کاظمین به مدت 25 دقیقه از تلویزیون اینترنتی رضوی 07:20 07:45
no image مرثیه سرائی و عزاداری مرثیه سرائی و عزاداری با نوای آقای سید مهدی میرداماد به مدت 20 دقیقه از تلویزیون اینترنتی رضوی 07:45 08:05
no image سخنرانی سخنرانی توسط حجة الاسلام موسوی شاهرودی به مدت 45 دقیقه از تلویزیون اینترنتی رضوی 08:05 08:50
no image قرائت زیارت جامعه کبیره قرائت زیارت جامعه کبیره با نوای آقای رضا زین العابدین به مدت 65 دقیقه از تلویزیون اینترنتی رضوی 08:50 09:55
liveno image مرثیه سرائی مرثیه سرائی توسط آقای هادی الهی ساعت 10:00 از رواق بزرگ امام خمینی ره 10:00 10:15
liveno image بیان احکام بیان احکام زائر توسط حجة الاسلام محسن علیزاده ساعت 10:20 از رواق بزرگ امام خمینی ره 10:20 10:30
liveno image شعر خوانی شعرخوانی به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط استاد فغانی ساعت 10:30 از رواق بزرگ امام خمینی ره 10:30 10:40
liveno image سخنرانی سخنرانی با موضوع شرح فرازهایی از دعای عرفه توسط حجة الاسلام امین نیا ساعت 10:40 از رواق بزرگ امام خمینی ره 10:40 11:10
liveno image اذان ظهر و اقامه نماز جماعت اذان ظهر به افق مشهد مقدس ساعت 11:24:10 و اقامه نماز جماعت به امامت حجة الاسلام حسینی ایازی از رواق بزرگ امام خمینی ره 11:24 11:55
liveno image قرائت زیارت امین الله قرائت زیارت امین الله توسط آقای جواد قربانپور بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از رواق بزرگ امام خمینی ره 11:55 12:15
Archiveno image آیه های آسمانی قرائت قرآن کریم به مدت 5 دقیقه از تلویزیون اینترنتی رضوی 12:20 12:25
Archiveno image قرائت دعای عهد قرائت دعای عهد با نوای آقای فرهمند به مدت 10 دقیقه از تلویزیون اینترنتی رضوی 12:25 12:35
Archiveno image مستند عتبات عالیات(کاظمین) فیلم مستند عتبات عالیات با معرفی اماکن زیارتی کاظمین به مدت 25 دقیقه از تلویزیون اینترنتی رضوی 12:35 13:00
Archiveno image مرثیه سرائی و عزاداری مرثیه سرائی و عزاداری با نوای آقای سید مهدی میرداماد به مدت 20 دقیقه از تلویزیون اینترنتی رضوی 13:00 13:20
liveno image ویژه برنامه قرائت دعای عرفه ویژه برنامه قرائت دعای عرفه : قرائت قرآن توسط آقای جلیل اشرفی ، مداحی توسط آقای علی ملائکه ، بیان احکام توسط حجة الاسلام سید رضا موسوی بایگی ، سخنرانی توسط حجة الاسلام سید حسین مؤمنی و قرائت دعای عرفه توسط حجة الاسلام جعفر اسلامی فر ساعت 13:20 از صحن جامع رضوی 13:20 17:00
liveno image اذان مغرب و اقامه نماز جماعت اذان مغرب به افق مشهد مقدس ساعت 17:44:55 و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجة الاسلام خزائی از صحن جامع رضوی 17:44 18:15
liveno image قرائت زیارت امین الله قرائت زیارت امین الله توسط آقای علی ملائکه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء از صحن جامع رضوی 18:15 18:40
liveno image پرسمان دینی پرسمان دینی با موضوع تاثیر دعا در زندگی توسط حجة الاسلام کشاورز بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء از گزینه "صحن جمهوری اسلامی" سایت 18:40 20:00
liveno image مراسم ویژه شب عید سعید قربان مراسم ویژه شب عید سعید قربان : سخنرانی با موضوع غدیر عامل تقرب الهی توسط حجة الاسلام مقری ، اجراء سرود و همخوانی توسط گروه ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ، قرائت زیارت جامعه کبیره توسط آقای جعفر ملائکه ساعت 18:40 از صحن جامع رضوی 18:40 20:45
Archiveno image تکرار برنامه های آرشیوی صبح تکرار برنامه های آرشیوی صبح ساعت 20:30 از تلویزیون اینترنتی رضوی 20:45


 

ادامه مطلب ...

دعای امام حسین در روز عرفه چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴

دعـــــاى عـــــرفــــه

مؤلف گوید:این دعا چون دعاى موقف عرفات و بسیار طولانى بود ذکر ننمودیم و در این روزهاى‏ چهل‏وهفتم صحیفه کامله آن حضرت را با خشوع و دلشکستگى بخوان،که دعایى است مشتمل بر تمام مطالب دنیا و آخرت،که‏ درود خدا بر انشاء کننده‏اش باد.از جمله دعاهاى مشهور این روز دعاى حضرت سید الشّهدا علیه السّلام است.بشر و بشیر پسران‏ غالب اسدى روایت کرده‏اند،که بعد از ظهر روز عرفه در صحراى عرفات خدمت آن حضرت بودیم،پس با گروهى از اهل بیت و فرزندان و شیعیان،با نهایت خاکسارى و خشوع،از خیمه خود بیرون آمدند،و در جانب چپ کوه ایستادند،و روى مبارک خویش را بسوى کعبه نمودند و دستها را برابر صورت برداشتند مانند مسکینى که طعام طلبد،و این دعا را خواندند:
اَلْحَمْدُ لله الَّذى لَیْسَ لِقَضآئِهِ دافِعٌ وَلا لِعَطائِهِ مانِعٌ وَلا کَصُنْعِهِ صُنْعُ صانِعٍ وَهُوَ الْجَوادُ الْواسِعُ فَطَرَ اَجْناسَ الْبَدائِعِ واَتْقَنَ بِحِکْمَتِهِ الصَّنائِعَ لا تَخْفى عَلَیْهِ الطَّلایِـعُ وَلا تَضیعُ عِنْدَهُ الْوَدائِعُ جازى کُلِّ صانِعٍ وَرائِشُ کُلِّ قانعٍ وَراحِمُ کُلِّ ضارِعٍ وَمُنْزِلُ الْمَنافِعِ وَالْکِتابِ الْجامِعِ بِالنُّورِ السّاطِعِ وَ هُوَ لِلدَّعَواتِ سامِعٌ وَلِلْکُرُباتِ دافِعٌ وَلِلدَّرَجاتِ رافِعٌ،
خداى را سپاس که براى حکمش برگرداننده‏اى،و براى بخشش بازدارنده‏اى و همانند ساخته‏اى ساخته هیچ سازنده‏اى نیست،و او سخاوتمند وسعت‏بخش است،انواع مخلوقات را پدید آورد،و ساخته‏ها را با حکمتش محکم نمود،طلیعه‏ها بر او پوشیده‏ نمى‏ماند،و ودیعه‏ها نزد او ضایع نمى‏شود پاداش‏دهنده‏ هر سازنده،و بى‏نیازکننده هر قناعت‏گر،و رحم‏کننده بر هر نالان،و فرو فرستنده سودها،و نازل‏کننده کتاب جامع‏ با نور درخشان است،او شنونده دعاها،و دورکننده بلاها،و بالابرنده درجات،
وَلِلْجَبابِرَةِ قامِعٌ فَلا اِلهَ غَیْرُهُ وَلا شَىْءَ یَعْدِلُهُ وَلَیْسَ کَمِثْلِهِ شَىْءٌ وَهُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُاللَّطیفُ الْخَبیرُ وَهُوَ عَلى کُلِّشَىْءٍ قَدیرٌ اَللّهُمَّ اِنّى اَرْغَبُ إِلَیْکَوَاَشْهَدُ بِالرُّبُوبِیَّةِ لَکَ مُقِرّاً بِاَنَّکَ رَبّى وَ اِلَیْکَ مَرَدّى اِبْتَدَاْتَنى بِنِعْمَتِکَ قَبْلَ اَنْ اَکُونَ شَیْئاً مَذْکُورا وَخَلَقْتَنى مِنَ التُّرابِ ثُمَّ اَسْکَنْتَنِى الاَْصْلابَ آمِناً لِرَیْبِ الْمَنُونِ وَاخْتِلافِ الدُّهُورِ وَالسِّنینَ،
و کوبنده گردنکشان است،پس معبودى جز او نیست،و چیزى با او برابرى نمى‏کند،و چیزى همانندش نیست،و اوست شنوا و بینا،و لطیف و آگاه،و بر هرچیز تواناست.خدایا به سوى تو رغبت مى‏نمایم،و به پروردگارى‏ تو گواهى مى‏دهم،اقرارکننده‏ام که تو پروردگار منى،و بازگشت من به سوى تو است،وجودم را با نعمتت آغاز کردى پیش‏ از انکه موجودى قابل ذکر باشم،و مرا از خاک پدید آوردى،سپس در میان صلبها جایم دادى،درحالى‏که از حوادث زمانه و رفت‏وآمد روزگار و سالها،
فَلَمْ اَزَلْ ظاعِناً مِنْ صُلْبٍ اِلى رَحِمٍ فى تَقادُمٍ مِنَ الاَْیّامِ الْماضِیَةِ وَالْقُرُونِ الْخالِیَةِ لَمْ تُخْرِجْنى لِرَاْفَتِکَ بى وَلُطْفِکَ لى وَاِحْسانِکَ اِلَىَّ فى دَوْلَةِ اَئِمَّةِ الْکُفْرِ الَّذینَ نَقَضُوا عَهْدَکَ وَکَذَّبُوا رُسُلَکَلکِنَّکَ اَخْرَجْتَنى لِلَّذى سَبَقَلى مِنَ الْهُدَى الَّذى لَهُ یَسَّرْتَنى وَفیهِ اَنْشَاءْتَنى وَمِنْ قَبْلِ ذلِکَ رَؤُفْتَ بى بِجَمیلِ صُنْعِکَ وَسَوابِـغِ نِعَمِکَ فابْتَدَعْتَ خَلْقى مِنْ مَنِىٍّ یُمْنى وَاَسْکَنْتَنى فى ظُلُماتٍ ثَلاثٍ بَیْنَ لَحْمٍ وَدَمٍ وَجِلْدٍ،
ایمنى بخشیدى همواره کوچ‏کننده بودم از صلبى به رحمى،درگذشته از ایام و قرنهاى پیشین،از باب رأفت و لطف و احسانى که به من داشتى، مرا در حکومت پیشوایان کفر،آنان‏که پیمانت را شکستند،و پیامبرانت را تکذیب کردند،به دنیا نیاوردى،ولى زمانى‏ به دنیا آوردى به خاطر آنچه در علمت برایم رقم خورده بود و آن عبارت بود از هدایتى که مرا براى پذیرفتن آن آماده ساختى،و در عرصه گاهش نشود و نمایم‏ دادى،و پیش از آن هم با رفتار زیبایت،و نعمتهاى کاملت بر من مهر ورزیدى،در نتیجه وجودم را پدید آوردى از نطفه ریخته‏ شده و در تاریکیهاى سه‏گانه میان گوشت و خون و پوست جایم دادى،
لَمْ تُشْهِدْنى خَلْقى وَلَمْ تَجْعَلْ اِلَىَّ شَیْئاً مِنْ اَمْرى ثُمَّ اَخْرَجْتَنى لِلَّذى سَبَقَ لى مِنَ الْهُدى اِلَى الدُّنْیا تآمّاً سَوِیّاً وَحَفِظْتَنى فِى الْمَهْدِ طِفْلاً صَبِیّاً وَرَزَقْتَنى مِنَ الْغِذآءِ لَبَناً مَرِیّاً وَعَطَفْتَ عَلَىَّ قُلُوبَ الْحَواضِنِ وَکَفَّلْتَنى الاُْمَّهاتِ الرَّواحِمَ وَکَلاَْتَنى مِنْ طَوارِقِ الْجآنِّ وَسَلَّمْتَنى مِنَ الزِّیادَةِ وَالنُّقْصانِفَتَعالَیْتَ یا رَحیمُ یا رَحْمنُ حتّى اِذَا اسْتَهْلَلْتُ ناطِقاً بِالْکَلامِ،
و مرا در آفرینش وجودم گواه نگرفتى، و چیزى از کار خلقتم را به من واگذار ننمودى،سپس براى آنچه در علمت از هدایتم گذشته بود مرا کامل میانه به دنیا آوردى،و در حال کودکى و خردسالى در میان گهواره محافظت نمودى،و از بین غذاها شیر گوارا نصیبم کردى،و دل دایه‏ها را بر من مهربان نمودى،و مادران پرمهر را به پرستارى‏ام گماشتى،و از آسیبهاى پریان نگهدارى فرمودى،و از زیادى و کمى سالمم داشتى،پس تو برترى اى مهربان،اى بخشنده،تا آنگاه که آغاز به سخن‏ کردم.
اَتْمَمْتَ عَلَىَّ سَوابغَ الاِْ نْعامِ وَرَبَّیْتَنى زایِداً فى کُلِّ عامٍ حَتّى إ ذَا اکْتَمَلَتْ فِطْرَتى وَاعْتَدَلَتْ مِرَّتى اَوْجَبْتَ عَلَىَّ حُجَتَّکَ بِاَنْ اَلْهَمْتَنى مَعْرِفَتَکَ وَرَوَّعْتَنى بِعَجائِبِ حِکْمَتِکَ وَاَیْقَظْتَنى لِما ذَرَاْتَ فى سَمآئِکَوَاَرْضِکَ مِنْ بَدائِعِ خَلْقِکَ وَنَبَّهْتَنى لِشُکْرِکَ وَذِکْرِکَ وَاَوجَبْتَ عَلَىَّ طاعَتَکَ وَعِبادَتَکَ وَفَهَّمْتَنى ما جاَّءَتْ بِهِ رُسُلُکَ وَیَسَّرْتَ لى تَقَبُّلَ مَرْضاتِکَ وَمَنَنْتَ عَلَىَّ فى جَمیعِ ذلِکَ بِعَونِکَ وَلُطْفِکَ ثُمَّ اِذْ خَلَقْتَنى مِنْ خَیْرِ الثَّرى،
نعمتهاى کاملت را بر من تمام کردى،و مرا در هر سال با افزوده شدن به وجودم پرورش دادى،تا آفرینشم کامل‏ شد،و تاب و توانم معتدل گشت،حجّت را بر من واجب نمودى،چنان‏که معرفتت را به من الهام فرمودى‏ و با شگفتیهاى حکمتت به هراسم افکندى،و به آنچه در آسمان و زمینت از پدیده هاى خلقت پدید آوردى بیدارم نمودى،به سپاسگذارى و یادت آگاهى‏ام دادى،و طاعت و عبادتت را بر من واجب نمودى،و آنچه را پیامبرانت آوردند به من فهماندى،و پذیرفتن خشنودى‏ات را بر من آسان کردى،و در تمام این امور به‏ یارى و لطفت بر من منّت نهادى،سپس وقتى که مرا از بهترین خاک آفریدى،
لَمْ تَرْضَ لى یا اِلهى نِعْمَةً دُونَ اُخرى وَرَزَقْتَنى مِنْ اَنواعِ الْمَعاشِ وَصُنُوفِ الرِّیاشِ بِمَنِّکَ الْعَظیمِ الاَْعْظَمِ عَلَىَّ وَاِحْسانِکَ الْقَدیمِ اِلَىَّ حَتّى اِذا اَتْمَمْتَ عَلَىَّ جَمیعَ النِّعَمِ وَصَرَفْتَ عَنّى کُلَّ النِّقَمِ لَمْ یَمْنَعْکَ جَهْلى وَجُرْاءَتى عَلَیْکَ اَنْ دَلَلْتَنى اِلى ما یُقَرِّبُنى اِلَیْکَ وَوَفَّقْتَنى لِما یُزْلِفُنى لَدَیْکَ فَاِنْ دَعَوْتُکَ اَجَبْتَنى وَاِنْ سَئَلْتُکَ اَعْطَیْتَنى وَاِنْ اَطَعْتُکَ شَکَرْتَنى وَاِنْ شَکَرْتُکَ زِدْتَنى،
برایم نپسندیدى اى معبود من نعمتى‏ را بدون نعمتى دیگر،و از انواع وسایل زندگى،و اقسام بهره‏ها نصیب من فرمودى،و این بخاطر نعمت‏بخشى‏ بزرگ و بزرگتر و احسان دیرینه‏ات بر من بود،تا جایى که همه نعمتها را بر من کامل نمودى،و تمام بلاها را از من بازگرداندى،نادانى و گستاخى‏ام بر تو،بازت نداشت،از این که مرا به آنچه به تو نزدیک مى‏کند راهنمایى کردى، و به آنچه مرا به پیشگاهت مقرّب مى‏نماید توفیق دادى،پس اگر بخوانمت،اجابتم نمایى،و اگر از تو درخواست نمایم،عطایم کنى،و اگر اطاعتت‏ کنم قدردانى فرمایى،و اگر به شکرت برخیزم بر نعمتم بیفزایى،
کُلُّ ذلِکَ اِکْمالٌ لاَِنْعُمِکَ عَلَىَّ وَاِحْسانِکَ اِلَىَّ فَسُبْحانَکَ سُبْحانَکَ مِنْ مُبْدِئٍ مُعیدٍ حَمیدٍ مَجیدٍ تَقَدَّسَتْ اَسْمآؤُکَ وَعَظُمَتْ الاَّؤُکَ فَاءَىَُّ نِعَمِکَ ی ا اِلهى اُحْصى عَدَداً وَذِکْراً اءَمْ اَىُّ عَطـایاکَ اءَقُومُ بِها شُکْراً وَهِىَ یا رَبِّ اَکْثَرُ مِنْ اَنْ یُحْصِیَهَا الْعآدّوُنَ اءَوْ یَبْلُغَ عِلْماً بِهَا الْحافِظُونَ ثُمَّ ما صَرَفْتَ وَدَرَاءْتَ عَنّى اَللّهُمَّ مِنَ الضُرِّ وَالضَّرّآءِ اءَکْثَرُ مِمّا ظَهَرَ لى مِنَ الْعافِیَةِ وَالسَّرّآءِ وَاَنـَا اَشْهَدُ یا اِلهى بِحَقیقَةِ ایمانى،
همه اینها کامل کردن نعمتهایت بر من و احسانت به سوى‏ من است،پس منزّهى تو،منزّهى تو،که آفریننده‏اى،و بازگرداننده‏اى،و ستوده‏اى و بزرگوارى،نامهایت مقدس است،و نعمتهایت بزرگ،خدایا کدامیک از نعمتهایت را به شماره آورم و یاد کنم،یا براى کدمیک از عطاهایت به سپاسگذارى برخیزم درحالى‏که پروردگارا، بیش از آن است که شماره‏گران برشمارند،یا اینکه یاد دارندگان در دانش به آنها برسند،آنگاه اى خدا،آنچه از بدحالى و پریشانى‏ از من بازگرداندى و دور کردى،از آنچه از سلامتى کامل و خوشحالى برایم نمایان شد،بیشتر است،معبودا،من گواهیى‏ مى‏دهم به حقیقت ایمانم،
وَعَقْدِ عَزَماتِ یَقینى وَخالِصِ صَریحِ تَوْحیدى وَباطِنِ مَکْنُونِ ضَمیرى وَعَلائِقِ مَجارى نُورِ بَصَرى وَاَساریرِ صَفْحَةِ جَبینى وَخُرْقِ مَسارِبِ نَفْسى وَخَذاریفِ مارِنِ عِرْنینى وَمَسارِبِ سِماخِ سَمْعى وَما ضُمَّتْ وَاَطْبَقَتْ عَلَیْهِ شَفَتاىَ وَحَرَکاتِ لَفْظِ لِسانى وَمَغْرَزِ حَنَکِ فَمى وَفَکّى،
و باور تصمیمات یقینم،و یکتاپرستى بى‏شائبه صریحم و درون پوشیده نهادم،و آویزه‏هاى راههاى نور چششم،و چینهاى صفحه پیشانى‏ام،و روزنه‏هاى راههاى نفسم،و پرّه‏هاى نرمه تیغه بینى‏ام،و حفره‏هاى پرده شنوایى‏ام،و آنچه که ضمیمه‏ شده و بر ان بر هم نهاده دو لبم،و حرکتهاى سخن زبانم،و جاى فرو رفتگى سقف دهان و آرواره‏ام،و محل‏ روییدن دندانهایم،
وَمَنابِتِ اَضْراسى وَمَساغِ مَطْعَمى وَمَشْرَبى وَحِمالَةِ اُمِّ رَاءْسى وَبُلُوعِ فارِغِ حَباَّئِلِ عُنُقى وَمَا اشْتَمَلَ عَلیْهِ تامُورُ صَدْرى وَحمائِلِ حَبْلِ وَتینى وَنِیاطِ حِجابِ قَلْبى وَاءَفْلاذِ حَواشى کَبِدى وَما حَوَتْهُ شَراسیفُ اَضْلاعى وَحِقاقُ مَفاصِلى وَقَبضُ عَوامِلى وَاَطرافُِ اَنامِلى وَلَحْمى وَدَمى وَشَعْرى وَبَشَرى وَعَصَبى وَقَصَبى وَعِظامى وَمُخّى وَعُرُوقى وَجَمیعُِ جَوارِحى وَمَا انْتَسَجَ عَلى ذلِکَ اَیّامَ رِضاعى وَما اَقلَّتِ الاَْرْضُ مِنّى وَنَوْمى وَیَقَظَتى وَسُکُونى وَحَرَکاتِ رُکُوعى وَسُجُودى ،
و جاى گوارایى خوراک و آشامیدنى‏ام،و بار بر مغز سرم‏ و رسایى رگهایى طولانى گردنم،و آنچه را قفسه سینه‏ام در برگرفته،و بندهاى‏ پى شاهرگم،و آویخته‏هاى پرده دلم،و قطعات کناره‏هاى کبدم،و آنچه را در برگرفته غضروفهاى‏ دنده‏هایم،و جایگاههاى مفاصلم،و پیوستگى پاهایم،و اطراف انگشتانم،و گوشتم،و خونم، و مویم،و پوستم،و عصبم،و نایم،و استخوانم،و مغزم،و رگهایم7و تمام اعضایم، و آنچه در ایام شیرخوارگى بر آنها بافته شد،و آنچه زمین از سنگینى من برداشته،و خوابم و بیدارى‏ام و سکونم،و حرکات رکوع و سجودم، 
ادامه مطلب ...

ثبت نام استخدامی مترو شیراز در سال 94

سازمان قطار شهری شیراز و حومه به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز بهره برداری ، در مقاطع و رشته های تحصیلی مندرج در جداول ذیل دعوت به همکاری می نماید.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران ، سازمان قطار شهری شیراز و حومه به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز بهره برداری ، در مقاطع و رشته های تحصیلی مندرج در جداول ذیل ، صرفاً از بین داوطلبان مرد و بومی استان فارس (متولدین و یا دریافت کنندگان مدرک تحصیلی دیپلم از استان فارس)، از طریق برگزاری آزمون کتبی، مصاحبه فنی وتخصصی ، طب کار و گزینش در چارچوب قانون کار و تأمین اجتماعی (به صورت قراردادی مدت معین) دعوت به همکاری می نماید.

(داشتن شرط بومی استثنائا برای رشته مهندسی عمران با گرایش های راه آهن و مترو / خط و سازه های ریلی الزامی نمی باشد ولی برای سایر رشته ها شرط بومی الزامی است)

الف- مقاطع و رشته های تحصیلی مورد نیاز:

مقطعردیفرشته و گرایش تحصیلیمواد آزمون
دیپلم۱کلیه گرایشهاادبیات فارسی-زبان انگلیسی – هوش و استعداد تحصیلی

* دارندگان مدرک بالاتر از دیپلم به هیج عنوان مجاز به شرکت در آزمون مقطع دیپلم نمی باشند.

مقطعردیفرشتهگرایش تحصیلیمواد آزمون
کاردانی۱برقگرایشهای: قدرت /برق صنعتی/ شبکه های انتقال و توزیع/ ماشین های الکتریکی/ الکتروتکنیک/ الکترونیک/ کنترل/ ابزار دقیق/ مخابرات۱-دروس عمومی (ادبیات –زبان انگلیسی –کامپیوتر)۲-دروس تخصصی رشته مربوطه
۲کامپیوترگرایشهای : سخت افزار/ نرم افزار
۳مکانیکگرایشهای : خودرو/ ساخت و تولید/ صنایع فلزی ماشین افزار/ مکانیک تاسیسات صنعتی/
۴تاسیساتگرایشهای : تاسیسات عمومی صنایع/ تبرید/ حرارتی و برودتی
۵عمرانگرایشهای : راه آهن/ مترو /عمران
۶حسابداریکلیه گرایشها

* دارندگان مدرک بالاتر از کاردانی به هیج عنوان مجاز به شرکت در آزمون مقطع کاردانی نمی باشند.

مقطعردیفرشتهگرایش تحصیلیمواد آزمون
کارشناسی۱مهندسی برقگرایشهای: قدرت/ کنترل

۱-دروس عمومی (ادبیات –زبان انگلیسی –کامپیوتر)

۲-دروس تخصصی رشته مربوطه

۲مهندسی مکانیکگرایشهای: طراحی جامدات/ حرارت و سیالات
۳مهندسی کامپیوترگرایشهای: سخت افزار/ نرم افزار
۴مهندسی عمرانگرایشهای: راه آهن و مترو / خط و سازه های ریلی
۵ایمنی و بهداشتفقط گرایش: ایمنی صنعتی
۶مهندسی صنایعفقط گرایش: تحلیل و برنامه ریزی سیستمها
۷حسابداریکلیه گرایشها
۸مدیریت بازرگانیفقط گرایش: مدیریت بازرگانی
۹مدیریت بیمهفقط گرایش: مدیریت بیمه
۱۰مدیریت گمرکیفقط گرایش: مدیریت گمرکی
۱۱مدیریت اداریمدیریت اداری /مدیریت دولتی
۱۲حقوقحقوق
۱۳روابط عمومیفقط گرایش: روابط عمومی
۱۴علوم تربیتیفقط گرایش: مدیریت و برنامه ریزی آموزشی

* دارندگان مدرک بالاتر از کارشناسی به هیج عنوان مجاز به شرکت در آزمون مقطع کارشناسی نمی باشند.

تذکّر مهّم: از داوطلبین محترم درخواست می شود کلیه اطلاعات مندرج در سایت ثبت نام را بطور صحیح ، دقیق و خوانا ، تکمیل نمایند و اصل بر صحت مندرجات می باشد و در صورتی که با بررسی های بعدی در هریک از موارد خلاف آن ثابت شود ، از انجام مراحل بعدی محروم خواهند شد و طبق مقررات با آنها برخورد خواهد شد.
ب- شرایط داوطلبان :
۱-شرایط عمومی:
۱-۱ تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران و متدین به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی کشور.
۲-۱ التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۳-۱ عدم سوء پیشینه کیفری
۴-۱ داشتن تندرستی و توانائی کامل جسمانی (براساس طب کار سازمان تأمین اجتماعی)
۵-۱ عدم اشتغال و تعهد کار به صورت پیمانی ، آزمایشی و رسمی در سازمان ها و مؤسسات دولتی و مراکز وابسته به آنها
۶-۱ برخورداری از پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم کامپیوتری تا تاریخ ۱/۱۱/۱۳۹۳
۲-شرایط سنی:
۱-۲ داشتن حداقل سن ۲۰ سال و حداکثر سن ۲۲ سال برای داوطلبان مقطع دیپلم
(متولدین ۱/۱۱/۱۳۷۱ لغایت ۱/۱۱/۱۳۷۳)
۲-۲ داشتن حداقل سن ۲۰ سال و حداکثر سن ۲۴ سال برای داوطلبان مقطع کاردانی (متولدین ۱/۱۱/۱۳۶۹ لغایت ۱/۱۱/۱۳۷۳)
۳-۲ داشتن حداقل سن ۲۲ سال و حداکثر سن ۲۸ سال برای داوطلبان مقطع کارشناسی (متولدین ۱/۱۱/۱۳۶۵ لغایت ۱/۱۱/۱۳۷۱)
۳-شرط معدل:
داشتن حداقل معدل کل ۱۴
۴- شرایط مدرک تحصیلی:
۱-۴ دارا بودن مدرک تحصیلی و یا گواهی فراغت از تحصیل که در آن مقطع ، رشته و گرایش تحصیلی، معدل و تاریخ فراغت از تحصیل ذکر شده باشد .
۲-۴ مدرک دانشگاهی افرادی قابل قبول برای شرکت در آزمون است که از طریق آزمون های سراسری دانشگاههای دولتی یا آزاد اسلامی ، موفق به ورود به مراکز آموزش عالی برای دریافت مدرک رسمی شده باشند و یا ازلحاظ ارزش علمی و دانشگاه ، مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری / وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی / سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی باشند.
توضیح۱: فارغ التحصیلان دارای مقاطع تحصیلی بالاتر از مقاطع اعلام شده ، مجاز به شرکت در آزمون برای مقاطع تحصیلی پایین تر نخواهند بود و در غیر این صورت طبق مقررات با آنها برخورد و در صورت قبولی حذف خواهند شد و در هر مرحله که مشخص گردد دارای مدرک تحصیلی بالاتر بوده از کار محروم خواهند گردید.
توضیح۲: لازم به یادآوری است که تاریخ فراغت از تحصیل و تاریخ پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم می بایستی قبل از تاریخ ۱/۱۱/۹۳ باشد.
۵- شرایط بومی:
بومی به داوطلبی اطلاق می گردد که حداقل دارای یکی از شرایط زیر باشد:
– در شناسنامه فرد محل تولد داوطلب یکی از شهرستانهای استان فارس ذکر شده باشد
– داوطلب دیپلم خود را از یکی از مدارس شهرستانهای استان فارس اخذ نموده باشد.
تبصره: رعایت شرط بومی جهت رشته های مهندسی عمران گرایش راه آهن و مهندسی عمران گرایش خط و سازه های ریلی الزامی نمی باشد.
ج- زمان و مکان توزیع کارت وتاریخ برگزاری آزمون کتبی وسایر اطلاعات مورد نیاز بر روی سایت مربوطه متعاقبا” اعلام خواهد گردید.
تاریخ تقریبی برگزاری آزمون کتبی از طریق سایت متعاقبا اعلام می گردد.
د- چگونگی ثبت نام :
داوطلبانی که طبق این آگهی واجد شرایط می باشند ، می بایستی ازتاریخ شنبه ۱۳۹۳/۹/۲۹ لغایت ساعت۲۴ تاریخ دوشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۱۵ ازطریق مراجعه به سایت اینترنتی http://azmoon.shirazu.ac.ir اقدامات ذیل را انجام دهند.

* تکمیل فرم اینترنتی تقاضای ثبت نام که بایستی بادقت وصحت کامل تکمیل گردد.

* بارگذاری فایل تصویری عکس پرسنلی داوطلب ( با فرمت jpg) و حجم حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت

* بارگذاری اسکن تصویر برگ اول شناسنامه

* بارگذاری اسکن تصویر مدرک تحصیلی

* پرداخت اینترنتی مبلغ یکصد هزار (۰۰۰ر۱۰۰) ریال بابت ثبت نام وشرکت در آزمون از طریق سامانه ثبت نام

تذکّرات مهّم:

۱: مراحل جذب شامل ثبت نام، آزمون کتبی، مصاحبه فنی وتخصصی و طی مراحل گزینش وطب کار می باشد و پس از کسب موفقیت در هرمرحله از داوطلب جهت مراحل بعدی دعوت بعمل می آید. لذا لازم است داوطلبان در طول فرآیند جذب جهت آگاهی از اطلاعیه های بعدی ونتایج مراحل مختلف به صورت مستمر به آدرس وب سایت مربوطه مراجعه نمایند وهمچنین در ارائه آدرس دقیق پستی وشماره تلفن خود دقت لازم رابه عمل آورند.

۲: داوطلبان به شرایط احراز شرکت در آزمون توجه کافی بعمل آورده و در هر مرحله از مراحل جذب اگر محرز شود اطلاعات خلاف ارائه نموده اند و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی باشند، از انجام مراحل بعدی محروم خواهند شد و مطابق مقررات با آنها رفتارمی گردد.

۳: هزینه ثبت نام تحت هیچ شرایطی قابل برگشت نمی باشد.

۴: اگر به هر دلیل مشکلی در سیستم ثبت نام داشتید در قسمت ” منو” ، با گذاشتن یک پیام جدید در ” جعبه پیام ” برای مسوول سیستم، مشکل خود را مطرح و تقاضای راهنمایی بفرمایید. از هرگونه تماس حضوری و یا تلفنی با مسولین ثبت نام جدا خودداری فرمایید چون به هیچ عنوان جواب داده نمی شود. ضمنا ایمیل آزمون ( azmoon@shirazu.ac.ir ) فقط و فقط برای تماس های ضروری که از طریق سیستم پیام رسانی امکان نداشته باشد، پیش بینی شده است. لذا از طریق ایمیل برای رفع اشکالات ثبت نام اقدام ننمایید.


وبسایت:http://azmoon.shirazu.ac.ir

منبع:http://www.yjc.ir

 

ادامه مطلب ...