عکس های درگیری در باغملک سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴


کانال سایت شرطبندی بت فیدو betfido

https://s28.picofile.com/file/8464158942/betfidp.jpg



 9کشته در درگیری مسلحانه طایفه ای در باغملک خوزستان

درگیری طایفه ای در روستای پتک جلالی شهرستان باغملک استان خوزستان باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از اهالی این روستا شد.

به گزارش ایرنا این درگیری عصر دوشنبه آغاز و به مدت چند ساعت ادامه داشت که با دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی خاتمه یافت.

به گفته شاهدان عینی این حادثه به دلیل اختلافات چند ساله دو طایفه این روستا بر سر زمینهای کشاورزی رخ داده است.

این افراد گفتند: چند سالی است که دو طایفه مشهور در این منطقه اختلافات ملکی داشته و بارها با هم درگیر شده اند اما درگیری خونین روز گذشته تاکنون بی سابقه بوده است.

این افراد گفتند روز گذشته طرفین درگیر با استفاده از سلاح شکاری گرم به سوی هم شلیک کردند که متاسفانه تعدادی از طرفین کشته و تعدادی هم مجروح شدند.

فرماندار باغملک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مدتی است که این دو طایفه با هم مشاجرات لفظی داشته و بزرگان محل نیز تلاشهایی برای صلح و سازش داشته اند اما به نتیجه نرسیده است.
لطیف حیایی اهوازی اظهار کرد: متاسفانه این مشاجرات لفظی دوشنبه شب به درگیری تبدیل شد که حدود 9 نفر از طرفین درگیر کشته شده و تعدادی هم زخمی شدند.

وی اظهار داشت: پس از درگیری نیروهای انتظامی با ورود به محل به درگیری خاتمه داده و آرامش را به منطقه بازگرداندند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان نیز گفت: در حال حاضر با حضور نیروهای انتظامی در محل فضا کاملا عادی و آرام است.

سرهنگ رحمان موسوی اظهار کرد: نیروی انتظامی تمامی عوامل ایجاد این درگیری را شناسایی کرده و تعدادی را نیز دستگیر کرده و قطعا با مسببین این درگیری برخورد قانونی صورت می گیرد.
دو طایفه روستای پتک جلالی از توابع شهرستان باغملک بیش از هشت سال است که دارای درگیریهایی ملکی هستند.

شهرستان باغملک در 150 کیلومتری شرق اهواز قرار دارد.
منبع:www.asriran.com


ادامه مطلب ...

عکس های قتل همسر سرهنگ گودرزی


حوادث

یکشنبه 26 اردیبهشت 1389 - ساعت 00:10 شماره خبر: 100875229309

 
قتل 2 زن در پی اختلاف خانوادگی
در پی درگیری‌های خانوادگی جداگانه در بوئین‌زهرا و آمل، 2 زن جوان از سوی همسران خود به قتل رسیدند. به گزارش «جام‌جم»، حادثه اول در یکی از روستاهای اطراف بوئین‌زهرا روی داد و این پرونده هنگامی در دستور کار قرار گرفت که ماموران انتظامی شهرستان بوئین‌زهرا اطلاع یافتند زن جوانی در یک گاوداری حلق‌آویز شده است.
 

به این ترتیب با عزیمت ماموران به محل، مشخص شد زن جوان در گاوداری حلق‌آویز شده و در نگاه اول چنین استنباط می‌شد که وی خودکشی کرده است.

سرهنگ احمدعلی گودرزی، رئیس مرکز فوریت‌های پلیسی 110 ناجا در این باره به «جام‌جم» گفت: با حضور ماموران پلیس آگاهی و تحقیقات میدانی مشخص شد میان زن جوان و شوهرش مشاجره و درگیری وجود داشته است و هنگامی که تحقیق از مرد جوان آغاز شد، او گفت چند ساعتی از همسر خود بی‌اطلاع بوده و زمانی که به جستجوی او پرداخته، یکباره با جسد او مواجه شده است.

سرهنگ گودرزی افزود: پس از تحقیقات و با توجه به اظهارات ضد و نقیض و جمع‌آوری دلایل و مدارک سرانجام مرد جوان زبان به اعتراف گشود و راز قتل همسرش را فاش کرد. متهم در اعترافات خود گفت: از چندی پیش با همسرم در گاوداری زندگی می‌کردیم و من نسبت به رفتارهای او سوءظن داشتم تا این که پس از مشاجره او را به قتل رسانده و برای صحنه‌سازی، جسد را حلق‌آویز کردم.

رئیس مرکز فوریت‌های پلیسی 110 ناجا افزود: پس از این اعترافات و حضور بازپرس ویژه قتل دادسرای بوئین‌زهرا در محل، متهم با صدور قرار بازداشت موقت در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت تا درخصوص زوایای پنهان این قتل خانوادگی تحقیقات تکمیلی انجام شود.

جنایت دوم

سرهنگ گودرزی از وقوع یک جنایت مشابه دیگر، این بار در روستای کلوله کلا از توابع آمل خبر داد و گفت: به‌دنبال تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر قتل یک زن جوان در کارگاه بلوک‌سازی، ماموران پس از عزیمت به محل با جسد زن جوانی روبه‌رو شدند که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود.

با تحقیقات مقدماتی مشخص شد مقتول همسر نگهبان این کارگاه است که به خاطر اختلاف خانوادگی از سوی همسرش به قتل رسیده است.

با دستگیری متهم، وی به قتل زن جوانش اعتراف کرد و گفت: در حال مشاجره با یکدیگر بودیم که برای لحظه‌ای کنترل خود را از دست داده و با چاقو به همسرم حمله‌ور شدم و زمانی به خود آمدم که او بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده بود.

سرهنگ گودرزی افزود: پس از این اعترافات دستور قضایی مبنی بر انتقال جسد به پزشکی قانونی صادر و عامل قتل همسر نیز برای بازسازی صحنه جنایت تحویل ماموران پلیس آگاهی شد. تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

منبع:جام جم آنلاین

ادامه مطلب ...

تکنوازی در موسیقی چیست؟

تکنوازی در موسیقی/عکس ها و فیلم

بداهه‌نوازی عمل نواختن درجا، اتفاقی و ناگهانی یک قطعه موسیقی بدون تنظیم قبلی است.

بداهه‌نوازی در موسیقی ایرانی

اجرای موسیقی ایرانی به‌ویژه در تک‌نوازی و آواز معمولاً همراه با بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی است. اگر نوازنده یا خواننده از اجرای ردیف و نغمه‌های معروف جدا شود و در مایه‌ای که مناسب سیر آهنگ است قطعه‌ای بنوازد یا بخواند، بداهه‌نوازی یا بداهه‌خوانی کرده‌است. به‌ویژه از آنجا که موسیقی سنتی ایران به صورت خواندن از روی نت اجرا نمی‌شود، معمولاً مستلزم بداهه‌نوازی است. بداهه نوازی از نوع خاص تربیت موزیسین‌های ایرانی که مبنی بر حفظ قطعات و نه اجرای یکبارهٔ آنها از روی نت است ناشی می‌شود. بداهه نواز، باید به تعداد کافی نغمه، جمله و ریتم در ذهن داشته باشد تا بتواند با استفاده از این جملات و به کمک خلاقیت و ذوق شخصی خویش به تصنیف هم‌زمان با اجرا بپردازد. بداهه نوازی یکی از نقاط قوت موزیسین‌های ایرانی محسوب می‌شود و در آثار اکثر موسیقیدان‌های ایرانی فراوان دیده می‌شود. بداهه نوازی به طور برجسته در آثار حسین علیزاده و محمدرضا لطفی، موسیقیدان‌های معاصر دیده می‌شود.

لازم به ذکر است که در هنر بداهه نوازی محیط و حال و هوای نوازنده نقش بسزایی دارد.درهنگام بداهه نوازی فرد نوازنده باید در آرامش باشد.و برای بدهه نوازی باید محیط پیرامون بداهه نواز آرام و بدور از هیاهو و اضطراب باشد.

بداهه‌نوازی در موسیقی کلاسیک

لئونارد برنشتین آهنگساز آمریکائی، موسیقی کلاسیک را «موسیقی دقیق» تعریف می‌کند چون در این موسیقی نوازنده باید دقیقاً همان نت‌هائی را که آهنگساز نوشته اجرا کند. پس به نظر می‌رسد که بداهه‌نوازی در موسیقی کلاسیک جائی ندارد. ولی در گذشته چنین نبود و گاه نوازنده‌ها می‌توانستند درمیان اجرای یک قطعه، هنری هم از خود بنمایند. موتزارت و بتهوون از این نظر مشهور بودند که می‌توانند پشت پیانو بنشینند و قطعه‌ای را بدون تنظیم قبلی درجا تصنیف کنند و بنوازند. بخش کادانس در کنسرتوها هم در واقع برای فراهم کردن امکان بداهه‌نوازی نوازنده‌هاست، اگرچه بیشتر ترجیح می‌دهند کادانس‌های مشهور را بنوازند.

بداهه‌نوازی در جاز

بداهه‌نوازی از ملزومات سبک جاز و بلوز است. قطعه جاز بدون بداهه‌نوازی جاز نیست. از دوران بی‌باپ به بعد فرم قطعات جاز خیلی شبیه به فرم سونات در موسیقی کلاسیک شده‌است، بدین معنی که هر قطعه از چند بخش اصلی تشکیل می‌شود: گشایش، نغمه اصلی، بداهه‌نوازی، بازگشت به نغمه اصلی و احتمالاً یک بخش اوج گیرنده پایانی.

با گشایش حال و هوای قطعه معلوم می‌شود. در نغمه اصلی معمولاً یک آهنگ معروف و دلنشین، معمولاً از نغمه‌های استاندارد جاز، اجرا می‌شود. سپس نوبت به بداهه‌نوازی می‌رسد. در این بخش چند تن از تکنوازان به نوبت قطعه اصلی را متحول می‌کنند و بسته به ذوق و حال و توانائی خود چیزی می‌نوازند. در جریان تکنوازی آنان قسمت ریتم (معمولاً کنترباس و سازهای ضربه‌ای) ریتم را نگه می‌دارند، یا بسته به حالی که بداهه‌نوازی پیدا می‌کند، تغییراتی در ضرب می‌دهند. سپس تمام گروه به نغمه اصلی بازمیگردند و در آخر با یک بخش پایانی، معمولاً به حالت کودا (بخش پایانی)، قطعه به پایان می‌رسد. البته همه قطعات این ترتیب را ندارند و بسیاری از نوازندگان به صورت‌های دیگری هم قطعات را اجرا می‌کنند ولی این ترتیب که گفته شد بسیار رایج است.

هنر اصلی نوازندگان جاز در بخش بداهه‌نوازی تجلی می‌کند. خلاقیت آنان در متحول کردن نغمه اصلی و ضرب، چیره دستی آنان در نواختن ساز، و عمق آشنائی آنان به موسیقی و نغمه‌های گوناگون (که معمولاً به صورت تلمیح یا اشاره به نغمه‌های معروف نشان داده می‌شود) در همین بخش بداهه‌نوازی معلوم می‌شود.

خوانندگان جاز برای بداهه‌خوانی از کاری به نام صداخوانی (scat) استفاده می‌کنند. در این تکنیک خواننده به‌جای خواندن متن ترانه صداهائی (بی معنی) که گاه شبیه به کلمات می‌شود اجرا می‌کند.

بداهه‌نوازی یا بداهه‌خوانی همچنین محمل مناسبی برای ابراز احساسات نوازنده یا خواننده‌است. اگر بداهه‌نوازی در قطعه نباشد نوازنده فقط به اجرای نغمه اصلی می‌پردازد و هرچه هم که از تکنیک‌های تغییر در ضرب و سوینگ و سایر روش‌های رایج در جاز استفاده کند، باز کارش جاز به معنای واقعی نخواهد بود.



 
ادامه مطلب ...

از ترکیبات رنگی که در صفرا دفع می شود؟

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد



صفرا (لکه‌های زرد رنگ) در بافت‌برداری از کبد فردی مبتلا به کلستاز.

صفرا یا زردآب*[۱] (به پهلوی زهرپوشش) مایعی قلیایی (پ‌هاش بین ۷٫۶ و ۸٫۶) سبز-زرد رنگ است که توسط نوعی سلول‌های کبد اغلب مهره‌داران ترشح می‌شود و در گوارش چربی‌ها نقش دارد. این مایع در کیسه صفرا ذخیره شده و به هنگام عبور غذا از دوازدهه بر روی آن ریخته می‌شود و موجب امولسیون و در نهایت گوارش ملکول‌های چربی می‌شود.

صفرا توسط هپاتوسیت‌ها ترشح می‌شود. این سلول‌ها روزانه ۵۰۰ تا ۷۵۰ میلی‌لیتر صفرا تولید می‌کنند.
محتویات

    ۱ ترکیبات
    ۲ تولید و عملکرد
    ۳ آسیب‌شناسی
    ۴ پانویس
    ۵ منابع

ترکیبات

    آب
    اسیدهای صفراوی (و نمک‌های صفراوی)
    فسفولیپید (لسیتین، که در امولسیون چربی‌ها نقش دارد)
    یون بی‌کربنات و چند الکترولیت دیگر
    کلسترول (که به کمک لسیتین و اسیدهای صفراوی حل شده است)
    رنگ‌دانه‌های صفراوی همچون بیلی‌روبین (که از تجزیهٔ هموگلوبین حاصل می‌شود).
    پروتئینها(شامل تمامی ایمونوگلوبولین ها،‌آلبومین،متابولیتهای هورمون‌ها و سایر پروتئینهایی که در کبد متابولیز می‌شوند)
    منبع:ویکی پدیا