پربازدید
پربازدید

پربازدید

مساحت کدام استان ایران، دو برابر کشور اتریش است؟جواب گزینه 1-قم 2-قزوین 3-کرمان


کانال سایت شرطبندی بت فیدو betfido

https://s28.picofile.com/file/8464158942/betfidp.jpg


کدام استان ایران از نظر مساحت دو برابر اتریش است؟جواب گزینه 1-قم 2-قزوین 3-کرمان   
لالی نیوز:اتریش تلفظ فرانسوی نام آلمانی آن کشور است، نام آلمانی آن یعنی اؤستررَیش برگرفته از دو واژه اؤستر (شرق) و رَیش (قلمرو و پادشاهی) است که در مجموع این نام به معنی پادشاهی شرقی است.

به گزارش لالی نیوز اتریش (به آلمانی: Österreich)‏ یکی از کشورهای اروپای غربی است.

 


رود دانوب در شهر وین

پایتخت آن وین است. این کشور از شمال با آلمان و جمهوری چک، از شرق با اسلوواکی و مجارستان، از جنوب با ایتالیا و اسلوونی و از غرب با سوئیس و لیختنشتاین هم‌مرز است.

نام اتریش در زبان فارسی
اتریش تلفظ فرانسوی نام آلمانی آن کشور است. نام آلمانی آن یعنی اؤستررَیش برگرفته از دو واژه اؤستر (شرق) و رَیش (قلمرو و پادشاهی) است که در مجموع این نام به معنی پادشاهی شرقی است.
پیشتر در سرزمینهای اسلامی، از جمله ایران، نام این کشور را نَمْسا (و در ایران گاه نَمْسه) می‌گفتند. در اسناد دوره قاجار و پیش از آن، واژهٔ نَمسا یا نَمسه به کشور اتریش اشاره دارد؛ حتی زبان آلمانی را نیز زبان نَمْسَوی یا نَمْساوی می‌خواندند، چراکه در آن دوره که هنوز کشور امپراتوری آلمان یکپارچه به‌وجود نیامده بود، امپراتوری‌های نمسا و پروس (و به‌ویژه نمسا) پرقدرت‌ترین و نام‌آورترین کشورهای آلمانی‌زبان، و درنتیجه، نماد این مردمان بودند. اصل واژهٔ نمسا روسی (و یا شاید به بیان دقیقتر اسلاوی) است و به معنای گنگ. روس‌ها خارجی‌ها را با این نام می‌خواندند و به تدریج صرفاً در مورد مردم آلمانی‌زبان و بالاخره در اشاره به مردم مهمترین کشور آلمانی‌زبان آن دوران —اتریش — به‌کار رفت. اکنون هم در زبان‌های اسلاوی (برای نمونه: به روسی неме́цкий، بلغاری немски، چکی němčina، لهستانی niemiecki، اسلواکی nemčina، اسلونیایی nemščina، اوکرائینی німецька) و حتی زبان‌های غیراسلاوی اروپای شرقی (مانند مجاری német، رومانیایی nemţeşte)، این واژه یا شبیه آن به‌کار می‌رود. واژهٔ نمسا در زبان‌های عربی و ترکی و فارسی هم برگرفته از نام روسی آن است. هنوز هم در زبان عربی به‌جای اتریش یا همانندهای آن، از واژهٔ نَمسا استفاده می‌شود.

پرچم اتریش
پرچم اتریش دارای سه ردیف افقی با رنگ های(از بالا): قرمز، سفید و قرمز است.
 

پرچم اتریش

تاریخ
پیش از سده‌های میانه، رومیان، اتریش کنونی را نوریکوم می‌نامیدند. نام اتریش از دوره شارلمانی باقی ماند. اتریش تا سالیان درازی هویت سیاسی مستقلی نداشت و در سده‌های میانه بخشی از شاهنشاهی روم بشمار می‌آمد.
در پایان سدهٔ ۱۳ رودلف هاپسبورگ بر اتریش کنونی چیره شد و خاندان هابسبورگ از آن به بعد تا قرن بیستم میلادی بر اتریش حکومت کردند. بعد از فروپاشی شاهنشاهی روم در سال ۱۸۰۶، امپراتوری اتریش تشکیل شد. در ۱۸۶۷ امپراتوری دوگانه اتریش-مجارستان شکل گرفت که بعد از شکست نیروهای مرکزی در جنگ اول جهانی به چند بخش تقسیم شد.
در ۱۹۳۳ انگلبرت دولفوس حکومتی با گرایش‌های فاشیستی برپا کرد. در ۱۹۳۸ هیتلر کشور اتریش را به آلمان منضم کرد. بعد از پایان جنگ دوم جهانی اتریش به اشغال متفقین درآمد و از ۱۹۵۵ به صورت جمهوری فعلی درآمد.

سیاست
اتریش بعد از اتمام جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ تاکنون یک جمهوری فدرال است. صدر اعظم و رئیس جمهور این کشور توسط مردم انتخاب می‌شود.

جمعیت
جمعیت این کشور در سال ۲۰۰۷ میلادی ۸٫۳۱۵٫۰۰۰ نفر گزارش شد.

جغرافیا
حدود ۶۰٪ این کشور را رشته کوه‌های آلپ شرقی شامل می‌شوند.

اقتصاد
طبق آخرین آمار بانک جهانی اتریش پس از کشورهای سوئیس، دانمارک، سوئد، آمریکا، آلمان و ژاپن در مکان هفتم ثروتمندترین کشورهای جهان قرار گرفته‌است.

دین
در سال ٢٠٠٢ میلادی ۷۴٫۱٪ جمعیت اتریش کاتولیک ۴٫۶٪ پروتستان بودند که جز دین‌های رسمی این کشورند.

زبان
زبان رسمی اتریش آلمانی است. ۹۸٪ مردم این کشور به این زبان صحبت می‌کنند. در کنار آلمانی اقلیتی به زبان‌های کروات، اسلوونیای و مجارستانی صحبت می‌کنند. کشور اتریش با مساحت ۸۳/۸۵۵ کیلومتر مربع از ۹ ایالت تشکیل یافته‌است.

شهرهای مهم
گراتس
گراتس (به آلمانی: Graz)‏ دومین شهر بزرگ اتریش و پایتخت استان اشتایرمارک است.
 

گراتس

تاریخچه
قدیمی‌ترین سکونتگاه انسانی در محل گراتس امروزی به عصر مس برمی‌گردد. با این‌حال این محل تا پیش از سده‌های میانه به‌طور پیوسته مسکونی نبوده‌است.

 


گراتس در سال 1670

نام شهر و برخی یافته‌های باستان‌شناسی نمایانگر وجود یک دژ کوچک ساخته‌شده توسط اسلاوهای جنوبی (به‌ویژه اسلوونی‌ها) در محل است که بعدها تبدیل به برج و بارویی استوار شد.
واژهٔ اسلوونیایی گرادتز ('gradec') هم به معنی دژ کوچک است.
 

ساختمان فرمانداری شهر گراتس

نام آلمانی گراتس نخستین بار در سال ۱۱۲۸ به‌کار رفت و در این دوره دوک‌های تحت فرمانروایی بابنبرگ این شهر را تبدیل به یک مرکز مهم بازرگانی نمودند.

اینسبروک
اینسبروک یکی از شهرهای کشور اتریش و مرکز ایالت فدرال تیرول در اتریش غربی است.
 

اینسبروک

این شهر در دره «این» در کوه‌های آلپ جای دارد.

نام
واژهٔ بروک از واژهٔ آلمانی «Bruck» به معنی پل می‌آید که همراه با «Inn» به معنای «پلی بر فراز این» (درهٔ این) است.

ورزش
اینسبروک به‌عنوان یک مرکز ورزش‌های زمستانی در دنیا شهرت دارد.
این شهر در سال‌های ۱۹۶۴ و ۱۹۷۶ میزبان بازی‌های المپیک زمستانی بود.

جمعیت
جمعیت اینسبروک در آغاز سال ۲۰۰۷ میلادی برابر با ۱۱۷٬۹۱۶ نفر بوده است.

زالتسبورگ
زالتسبورگ (Salzburg) ( آوا راهنما·اطلاعات) چهارمین شهر بزرگ اتریش و مرکز ایالت زالتسبورگ در غرب اتریش است.
زالتسبورگ شهری دانشگاهی است که در دامنه کوه‌های آلپ قرار دارد. این شهر زادگاه ولفگانگ آمادئوس موتسارت است.
 

زالتسبورگ

جشنواره موسیقی زالتسبورگ هرسال در این شهر برگزار می‌شود. زالتسبورگ نامزد برگزاری المپیک‌های زمستانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ بود ولی برنده نشد.

کلاگن‌فورت
کلاگن‌فورت (klagenfurt) یکی از شهرهای اتریش و مرکز ایالت فدرال کرنتن این کشور است. این شهر با جمعیت بیش از ۹۰٬۰۰۰ نفر، ششمین شهر بزرگ اتریش است. دانشگاه کلاگن‌فورت نیز در این شهر قرار دارد. جمعیت کلاگن‌فورت در آغاز سال ۲۰۰۶ میلادی برابر با ۹۲٬۴۰۴ نفر بوده است.
 

کلاگن فورت

موقعیت جغرافیایی
ارتفاع کلاگن‌فورت از سطح دریا ۴۴۶ متر و مساحت شهر برابر با ۱۲۰٫۱۱ متر مربع است. این شهر در نزدیکی دریاچه وورترزی و رود گلان واقع شده است و نیز فاصله نزدیکی با کشور اسلوونی و ایتالیا دارد. چندین کوه پوشیده از جنگل با بلندای بیش از ۱٫۰۰۰ متر شهر را در برگرفته‌اند.کلاگنفورت به ۱۵ بخش تقسیم شده است.

پیشینه
در سال ۱۸۰۹، سربازان فرانسوی زیر فرمان ناپلئون، دیوارهای شهر را ویران کردند، که امروزه فقط کمی از آن باقی مانده است. در ۱۸۶۳، خط راه‌آهن این شهر را به سانکت فایت آن‌در گلان مرتبط ساخت و باعث ارتقای اقتصاد شهر شد. در طول جنگ جهانی دوم، این شهر ۴۱ بار بمباران شد و افزون بر کشته‌شدن ۶۱۲ نفر از مردم، ۴۴۳ ساختمان به کلی ویران شدند و ۱٬۱۳۲ ساختمان دیگر آسیب دیدند. هم‌اکنون لوح یادبودی بر فراز محلی که شهروندان آنجا را تخلیه کردند پابرجاست.
از سال ۱۹۷۳، مساحت این شهر با جذب ۴ شهر مجاورش، گسترش یافت. کلاگن‌فورت یکی از نامزدهای میزبانی المپیک زمستانی ۲۰۰۶ بود.

لینتس
لینتس (به آلمانی: Linz)‏ نام سومین شهر پرجمعیت در کشور اتریش است.
 

لینس

جغرافیا
این شهری است با جمعیت ۲۰۰٬۰۰۰ در شمال شرقی اتریش واقع بر کرانه رود دانوب.
این شهر مرکز ایالت اتریش شمالی (Oberösterreich) است.

تاریخچه
لینتز را رومی‌ها بنیاد کردند و آن را لنتیا می‌نامیدند. آدولف هیتلر در شهر لینتز به دبیرستانی به نام دبیرستان فادینگر (Fadingergymnasium) می‌رفت.
شهر لینتس در سال ۲۰۰۹ میلادی، پایتخت فرهنگی اروپا بود. طرح تبدیل این شهر به یک مرکز فرهنگی، طرحی تازه نیست بلکه آدولف هیتلر، پیشوای آلمان نازی، در زمان جنگ جهانی دوم، درنظر داشت تا شهر لینتس یکی از پنج «شهر پیشوا در رایش سوم» باشد.

آیزن‌اشتات
آیزن‌اشتات (به آلمانی: Eisenstadt)‏(به مجاری: Kismarton)(به کروات: Željezni grad)(به اسلونیایی: Železno) شهری در اتریش و پایتخت ایالت بورگن‌لاند است.
 

آیزن‌اشتات

این شهر در تاریخ یک ژانویه ۲۰۱۰، ۱۲٬۸۵۶ نفر جمعیت داشت. در دوران امپراتوری هابزبورگ این شهر محل اقامت نجیب‌زادگان مجار بوده است.

فیلاخ
شهر فیلاخ (به آلمانی: Villach)‏ در استان کرنتن با جمعیت ۵۸٬۴۸۰ نفر در کشور اتریش واقع شده‌است.
 

فیلاخ
ایالت های اتریش
اتریش، که یک جمهوری فدرال است، ۹ ایالت را در بر می‌گیرد.

بورگن‌لاند
بورگن‌لاند کم جمعیت ترین ایالت اتریش است و در منتهی الیه شرق این کشور قرار دارد. شمالی‌ترین نقطه این ایالت تا جنوبی‌ترین آن 166 کیلومتر می‌باشد.
ایالت بورگن‌لاند ایالت کم عرضی است و نقاط شرقی به غربی آن کوتاه و کم فاصله هستند.این فاصله در برخی نقاط به 5 کیلومتر هم می‌رسد. مرکز ایالت بورگن‌لاند شهر آیزن‌اشتات می‌باشد.

کرنتن
کِرنتِن یکی از ایالت‌های کشور اتریش است. مرکز آن شهر کلاگنفورت است. اکثریت مردم آن آلمانی زبانند. اقلیتی ۱۴ هزار نفری در این استان به زبان اسلوونیایی صحبت می‌کنند.
همه ساله در ماه جون مسابقات والیبال ساحلی در مرکز این ایالت شهر کلاگنفورت برگزار می‌شود و هزاران نفر گردشگر به این منطقه سفر می کنند.از دیگر مسابقات معروف جهانی در این منطقه مسابقات مردان آهنی است که شرکت کنندگان می بایستی در مدت زمان ۱۰ ساعت به طور پیوسته در تمام زمینه‌های شنا، ماراتون، دوچرخه سواری و کوه پیمائی با یکدیگر رقابت کنند. دریاچه‌های زیبا و کوهستان‌های آلپ در این منطقه همه ساله گردشگران فراوانی را جذب می کند. رهبر سابق کرنتن یورگ هایدر (Jörg Haider) بود که در سال ۲۰۰۸ در یک سانحه رانندگی کشته شد.

تاریخچه
این منطقه در سال ۷۴۵ میلادی محل یک امیرنشین قدیمی اسلاوی به نام کارانتانیا بود که بعداً جزئی از امپراتوری فرانکی شد.

اوبراسترایش
اوبراسترایش یکی از ۹ ایالت کشور اتریش می باشد. این ایالت در شمال این کشور است و مرکز آن شهر لینز است. این ایالت چهارمین ایالت بزرگ کشور اتریش است. اوبراسترایش به معنای اتریش بالایی می باشد.

نیدراسترایش
نیدراسترایش (به آلمانی: Niederösterreich)‏ یکی از ایالت‌های کشور اتریش است و در شمال شرقی این کشور قرار دارد و مرکز آن شهر زانکت پولتن می‌باشد.

زالتسبورگ
زالتسبورگ (Salzburg) ( آوا راهنما·اطلاعات) چهارمین شهر بزرگ اتریش و مرکز ایالت زالتسبورگ در غرب اتریش است.
زالتسبورگ شهری دانشگاهی است که در دامنه کوه‌های آلپ قرار دارد. این شهر زادگاه ولفگانگ آمادئوس موتسارت است.
جشنواره موسیقی زالتسبورگ هرسال در این شهر برگزار می‌شود. زالتسبورگ نامزد برگزاری المپیک‌های زمستانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ بود ولی برنده نشد.

اشتایرمارک
اشتایرمارک (به آلمانی: Steiermark)‏ یکی از ایالت‌های کشور اتریش است و در جنوب شرقی این کشور قرار دارد و مرکز آن شهر گراتس می‌باشد.

تیرول
تیرول یکی از ایالت‌های کشور اتریش است. این ایالت از دو قسمت تیرول شمالی و تیرول شرقی تشکیل شده‌است. مرکز آن شهر اینسبروک است. شهر اینسبروک به خاطر دانشگاه‌های خود به‌ویژه دانشگاه پزشکی معروف است.
از دیگر شهرهای بزرگ این ایالت می‌توان به کوف‌اشتاین، پواتز، رویته و لاندک اشاره کرد. ایالات تیرول از مکان‌های محبوب برای اسکی‌بازان است و پیست‌های اسکی اصلی آن عبارت است از: کیتزبوهل، ایشگل و سنت آنتون.
بلندترین کوه این ایالت، گروس‌گلوکنر نام دارد که در کوهستان «هوهه تاورن» واقع شده و ۳٬۷۹۸ ارتفاع دارد. این کوه در کل منطقه تیرول جنوبی پس از قله «اوتلر» (۳٬۹۰۵ متر) دومین کوه بلند است.

فورآرلبرگ
فورآرلبرگ غربی‌ترین ایالت فدرال اتریش است. با وجود اینکه فورآرلبرگ دومین ایالت کوچک اتریش از لحاظ مساحت است، با این حال این ایالت با سه کشور آلمان، سوییس و لیختن اشتاین هم‌مرز است. تنها ایالت اتریش که با ایالت فورآرلبرگ مرز مشترک دارد، ایالت تیرول می‌باشد.

وین
ویَن (به آلمانی: Wien)‏ پایتخت کشور اتریش و یکی از استان‌های نه‌گانه کشور اتریش محسوب می‌شود. این شهر بزرگترین شهر اتریش و نهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است. تا قبل از شروع قرن بیستم میلادی، وین بزرگترین شهر آلمانی زبان اروپا بود. پیش از شروع جنگ جهانی اول این شهر دو میلیون نفر جمعیت داشت.

تاریخچه
این شهر در قرن ۵ پیش از میلاد مسیح بنا و به تدریج به پایتخت اتریش تبدیل شده‌است. بعد از جنگ جهانی دوم قوای متفقین آن را به چهار قسمت تحت کنترل شوروی، آمریکا، انگلیس و فرانسه تقسیم کردند. بعد از آن که اتریش قبول کرد برای همیشه بی طرف بماند و به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نپیوندد، نیروهای شوروی در سال ۱۹۵۵ از این شهر خارج شدند.

فیلم مرد سوم با بازی اورسون ولز در مورد فضای حاکم بر وین در دوران اشغال آن توسط قوای چهارگانه متفقین است. فیلمنامه این فیلم را گراهام گرین نوشته است.

سیاست
وین سومین شهر دنیاست که دفتر سازمان ملل متحد در آن قرار دارد و دفاتر بین‌المللی برخی از سازمان‌های جهانی مانند اوپک، OSZE و سازمان انرژی اتمی در این شهر استقرار یافته‌است.

بافت مرکزی شهر وین بنا به درخواست دولت این کشور در سال ۲۰۰۱ میلادی از جانب سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسیده‌است.

نام گذاری
نام «ویَن» در زبان فارسی از نام آن در زبان فرانسوی (Vienne) گرفته شده‌است. در زبان آلمانی نام شهر «وین» (بر وزن چین) تلفظ می‌شود. این شهر در حال حاضر با کیفیت‌ترین شهر جهان است.

موقعیت جغرافیایی
وین در شمال شرقی کشور اتریش و در نزدیکی رود دانوب قرار دارد. این شهر ۴۱۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و هم اکنون جمعیت آن به ۱،۷۰۰،۰۰۰ نفر می‌رسد که از این جمعیت، در حدود ۷۰،۰۰۰ نفر ایرانی می‌باشند.

گردشگری
وین در همه روزهای سال پذیرای عده زیادی از جهانگردان است و در سال حدود ۷ میلیون توریست از آن بازدید می‌کنند که بر اساس آمار، در سال ۲۰۰۴ این جمعیت چیزی در حدود ۵/۳ میلیون نفر بوده‌است.
موزه ملکه سی‌سی یکی از موزه‌های معروف وین است .
کلیسای سنت‌استفان با قدمتی ۹۰۰ ساله بزرگ‌ترین کلیسای شهر به شمار می‌رود و در مرکز شهر قرار دارد و یک شاهکار دوره گوتیک محسوب می شود. ورود برای عموم رایگان است. یکی از جالب ترین قسمت های این کلیسا سردابه (به آلمانی Katakomben ) آن است که بقایای اسکلت قربانیان طاعون در قبرهای دست جمعی آن جا نگه داری می شود.
قصر شونبرون نیز از دیدنی‌ترین جاهای وین است که در دوره باروک و حدود سال ۱۷۰۰ میلادی بنا شده‌است و در آن سالنی قرار دارد که به سالن ایرانی مشهور بوده و معماری آن نیز به سبک معماری ایرانی است. در زبان آلمانی شون به معنای زیبا و برون به معنای چشمه است. همچنین شونبرون دارای یک گلخانه بسیار بزرگ و مجهز بوده که در نوع خود بی‌نظیر است و تنوع گیاهانی که در آن کاشته‌اند تا آنجاست که تا صد سال پیش در آن درخت انار می‌کاشتند . صدها گونه رز در فضای باز این قصر کاشته شده که به صورت فصلی دوباره کاشته می‌شوند.
 

قصر شونبرون

هافبورگ قصر سلطنتی اتریش است و طی بیش از ششصد سال محل زندگی پادشاهان اتریش از اولینشان رودولف اول در سال ۱۲۷۳ تا آخرینشان کارل اول در سال ۱۹۱۸ بوده است.
موزه آلبرتینا که زمانی مهمانسرای سلطنتی بود اکنون یکی از معروف ترین موزه های وین است که در آن آثار رافائل، رامبراند، داوینچی، مایکل آنجلو، سزان، پیکاسو و البته گوستاو کلیمت و اگون شیله نگه داری می شود.
قصر بلویدیر شامل موزه ها و گالری های مختلفی است و آثار مهمی از گوستاو کلیمت و اگون شیله در آن نگهداری می شود. تابلوی معروف بوسه (نقاشی) اثر کلیمت در این مکان نگهداری می شود.
از دیگر نقاط دیدنی وین می‌توان باغ وحش، قصر گلوریت، موزه تکنیک و موزه دکتر لئوپلد را نام برد.

جاذبه های گردشگری کشور اتریش
کاخ شون‌برون
کاخ شون‌برون (به آلمانی: Schloß Schönbrunn)‏ اقامتگاه تابستانی پادشاهان اتریش در وین پایتخت اتریش بوده‌است و اکنون یکی از آثار مهم فرهنگی این کشور است که تا سال ۱۹۶۰ بنا شده‌است.
 

کاخ شون‌برون

این کاخ که بیش از ۱۴۰۰ اتاق دارد که به سبک روکوکو تزیین شده‌است یکی از جاذبه‌های مهم توریستی در وین به شمار می‌آید. کاخ‌ها و باغ‌ها نشان دهنده سلیقه‌ها، علایق و آرزوهای پادشاهان این کشور می‌باشد.

باغ
در بنای این کاخ باغ‌های وجود دارد که به سبک‌های مختلف طراحی و شکل داده شده‌است. همچنین قدیمی‌ترین باغ‌وحش موجود دنیا، در این باغ قرار دارد که در سال ۱۷۵۲ تاسیس شده‌است.

هافبرگ
قصر هافبرگ (به انگلیسی: Hofburg Palace)‏ یکی از قصرهای سلطنتی اطریش که در گذشته، مثلأ در دوره قاجار، نمسه گفته می شد. این کاخ از ۱۲۷۹ م. اقامتگاه برخی از قدرتمندترین اشخاص تاریخ اتریش ، از جمله شاهان سلسله هابزبُرگ (Habsburg) ، فرمانروایان امپراطوری اتریش-هنگری یا اطریش-مجارستان بوده است. امروزه سکونتگاه رئیس جمهور اتریش است. قصر هافبرگ ترکیبی است از بخش های مختلف چون جناح سوئیس یا قدیمی ترین بخش قصر که در قرن سیزدهم ساخته شده، استالبرگ یا اصطبل شاهی که مدتی هم گالری نقاشی و پذیرای مجموعه آرکی دوک ویلهلم ، برادر هنردوست امپراتور فردیناند سوم شد.
 

هافبرگ

همین مجوعه هسته اصلی موزه تاریخ هنر ( Kunsthistorisches Museum) از سال ۱۸۸۹ به بعد شد))، آمالینبرگ ، جناح لئوپولد ، جناح سنت میکائیل و جز آن. مجسمه شاهزاده یوجین ساووی در صحن ورودی کاخ دیده می شود.

ورزشگاه ارنست هاپل
ورزشگاه ارنست هاپل (به آلمانی: Ernst-Happel-Stadion)‏ در وین اتریش، پیش از سال ۱۹۹۲ با عنوان ورزشگاه پریتر (Praterstadion) شناخته می‌شد. این ورزشگاه بین سال‌های ۱۹۲۹ و ۱۹۳۱ برای دومین المپیاد کارگران ساخته شد و در سال ۱۹۹۲ به دنبال مرگ ارنست هاپل و به افتخار وی، تغییر نام داد. مسابقه نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ در آن برگزار خواهد شد.

فوتبال
ورزشگاه ارنست هاپل بزرگ‌ترین ورزشگاه اتریش و خانه تیم ملی فوتبال این کشور است. بازی‌های فوتبال باشگاهی محدود است به بازی‌های داخلی و مسابقات بین‌المللی که توسط یکی از تیم‌های برتر وین، یعنی اف‌کی آستریاوین و اس‌کی راپیدوین برگزار می‌شود. دلیل این کار این است که ورزشگاه‌های اصلی این دو باشگاه برای میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های اروپا و جام یوفا بسیار کوچک هستند. شهرآوردهای داخلی بین اف‌کی آستریاوین و اس‌کی راپیدوین نیز در این ورزشگاه صورت می‌گیرد.
 

ورزشگاه ارنست هاپل

گنجایش ورزشگاه، فقط ۴۹٬۸۲۵ نفر است، بااین‌حال جزو ورزشگاه‌های پنج‌ستارهٔ یوفا (گنجایش +۵۰٬۰۰۰) درجه‌بندی شده و مجاز به میزبانی فینال جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا است. گنجایش صندلی‌ها برای میزبانی جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸ و فینال آن به ۵۳٬۰۰۸ نفر افزایش یافته است. ورزشگاه ارنست هاپل هم‌چنین ۳ بازی گروهی، ۲ بازی یک‌چهارم پایانی و یک نیمه‌پایانی را نیز میزبانی می‌کند. بیش‌ترین تعداد ثبت‌شده تماشاچی‌ها به سال ۱۹۶۰ برمی‌گردد، زمانی که اتریش با اتحاد جماهیر شوروی مسابقه داشت و ۹۲٬۷۰۶ نفر آن بازی را از نزدیک تماشا می‌کردند. گنجایش از آن موقع کم شده است.

دریاچه کنستانس
دریاچهٔ کنستانس که در آلمانی بودِنزی یا دریاچهٔ بودن (به آلمانی: Bodensee)‏ نیز نامیده می‌شود، دریاچه‌ای کوهستانی به مساحت ۵۳۹ کیلومتر مربع و هم‌مرز با کشورهای سوئیس در جنوب، آلمان در شمال و اتریش در شرق آن است. این دریاچه ۶۸ کیلومتر طول و ۲۵۲ متر عمق دارد و توسط رود راین تغذیه می‌شود. دریاچهٔ کنستانس در کنار شهر کنستانتس به دو بازوی اونترزی یا پایین‌دریاچه (به آلمانی: Untersee)‏ و اوبرلینگر زی (به آلمانی: Überlinger See)‏ تقسیم می‌شود. همچنین بدنهٔ اصلی دریاچه، اوبرزی یا بالادریاچه (به آلمانی: Obersee)‏ نامیده می‌شود.
خاک سواحل دریاچهٔ کنستانس حاصلخیز بوده و درختان میوه در آنها کشت می‌شود. همچنین ماهیگیری و شراب‌سازی از مهمترین صنایع منطقه به‌شمار می‌آید. از مهمترین شهرها و شهرک‌های اطراف دریاچه می‌توان به کنستانس، فردریش‌هافن و لیندو در آلمان، بریگنز در اتریش و رورشاخ در سوییس اشاره نمود.
دریاچه کنستانس دریاچه ای است که به وسیله رودخانه راین و در پای دامنه شمالی آلپ بوجود آمده است. دریاچه های با همین نام در کشورهای نیوزیلند و کانادا نیز وجود دارد. این دریاچه از سه توده آبی شامل اوبرس(دریاچه بالایی) آنترس(دریاچه پایینی) و سیرین که جریان کانال راین است تشکیل شده است. این دریاچه بین آلمان، سویس و اتریش در نزدیکی آلپ قرار دارد.
 

دریاچه کنستانس


دریاچه ابتدا در حدود 43 میلادی به وسیله جغرافیدانان آلمانی یعنی پمپی ملا در کتابش ذکر گردید. وی بیان نمود رود راین در دو دریاچه جریان دارد و نامهای لاتینی مثل لاکوس وتوس(اوبرس) و لاکوس آکرونیوس(اونتروس) را بیان نمود. این دریاچه هم چنین دریای سوابین نیز نامیده می شود . دریاچه به وسیله یخچال راین در طی دوره یخچالی ساخته شده است اما رسوبات کوه راین عمق دریاچه را کاهش داده است. سالیانه 1200 تن ماهی صید می شود ولی برخی گونه ها همانند تروت به دلیل آلودگی از بین رفته است. از نظر قانونی توافقی در بین کشورهای سویس، آلمان و اتریش در مورد مکان مرز در دریاچه وجود ندارد. در حالی که سویس دیدی در مورد قرارگیری مرز در وسط دریاچه دارد، اتریش معتقد است که دریاچه به گونه مشاع و مشترک مورد استفاده قرار گیرد. آلمان از عقاید مبهمی در این رابطه برخوردار نیست. توافق نامه های جداگانه ای در مورد ماهی گیری و حمل و نقل یا کشتیرانی انجام شده است. طبیعی است که تنش ها بالا گیرد. یکی از این موارد در رابطه با خانه های قایقی است که لنگر انداخته اند، مورد دیگر حقوق ماهیگیری در خور برگنز است. در این مورد دوم خانواده های اتریشی عقیده دارند که آن ها به تنهایی دارای حق استفاده از ماهیگیری در بخش های وسیعی از خور می باشند.


باشگاه خبرنگاران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد