پربازدید
پربازدید

پربازدید

گرد و خاک امروز یکشنبه 24 خرداد 1394

وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران و ۱۳ استان

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و بروز گرد و خاک در تهران و ۱۳ استان کشور خبر داد و گفت: این وضعیت در زابل به صورت طوفان شدید خواهد بود.

کد خبر: ۵۰۸۶۱۸

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰ - 13 June 2015

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و بروز گرد و خاک در تهران و ۱۳ استان کشور خبر داد و گفت: این وضعیت در زابل به صورت طوفان شدید خواهد بود.

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی با تقویت نسبی جریان های شمالی امروز در سواحل دریای خزر و روز یکشنبه در شمال شرق کشور هوا خنک می شود.

به گفته وی، طی دو روز آینده در سواحل شرقی خزر، برخی مناطق شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز شرقی افزایش ابر و در بعد از ظهر بارش پراکنده گاهی با رعد و برق رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش بینی وهشدارسریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: طی سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و شرق فارس نیز افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.
  
وظیفه گفت افزود: در همین مدت در نواحی شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود و به سبب وزش باد شدید از جمعه شب، طی روزهای شنبه و یکشنبه در استانهای خراسان جنوبی، شرق یزد، نیمه شرقی کرمان و سیستان و بلوچستان بویژه شمال سیستان و بلوچستان منطقه زابل وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی افزود: از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارتهای احتمالی تمهیدات لازم به کار گرفته شود. به ویژه از تردد غیر ضروری در محورهای مواصلاتی مناطق مذکور خودداری شود

وظیفه اظهار داشت: طی دو روز آینده برای مناطقی از استان های تهران، البرز، قم، مرکزی، قزوین، سمنان و اصفهان در بعضی ساعات به طور لحظه ای وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود ضمن اینکه در سه روز آینده به سبب وزش باد شدید بر روی عراق در استان های ایلام، خوزستان و بوشهر در بعضی ساعات باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: در دو روز آینده مناطق شرقی دریای عمان مواج خواهد بود در همین مدت نیمه غربی خلیج فارس و سواحل دریای خزر نیز مواج پیش بینی می شود.

فردای آسمان پایتخت کمی ابری همراه وزش باد و در بعد از ظهر  وزش باد شدید همراه با گرد و خاک است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت با یک درجه افزایش نسبت به امروز به ترتیب به
۳۶ و ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

 



  منبع:www.tabnak.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد